Θέλετε η ιστοσελίδα σας να έχει πάντα υψηλά επίπεδα επισκεψιμότητας; Αυτό το πραγματοποιεί ένα βασικό εργαλείο το SEO (Search Engine Optimization) ή αλλιώς την Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης. Με λίγα λόγια το SEO είναι αυτό που “τραβάει” την προσοχή απάνω στην ιστοσελίδα σας.
Σε αυτό το άρθρο λοιπόν, θα δούμε αναλυτικά τί είναι το SEO και γιατί είναι τόσο σημαντικό στον διαδικτυακό κόσμο.
Τα κρίσιμα στοιχεία του SEO Marketing
Λέξεις-Κλειδιά
Οι λέξεις-κλειδιά είναι λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιούν οι χρήστες για να βρουν το διαδικτυακό περιεχόμενο που θέλουν και τις οποίες στη συνέχεια μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι επωνυμίες για να συνδεθούν με υποψήφιους πελάτες που αναζητούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Είναι σημαντικό να αναζητάτε εκείνα που έχουν υψηλά ποσοστά αναζήτησης και χαμηλό ανταγωνισμό και να επιλέγετε σύντομες λέξεις-κλειδιά με λίγα γράμματα (όπως, προώθηση ιστοσελίδων), σύντομες λέξεις-κλειδιά με παραπάνω λεπτομέρειες (όπως, τεχνική υποστήριξη για την ιστοσελίδα μου) και λέξεις-κλειδιά που να ταυτίζονται με την τοποθεσία της επιχείρησης σας (όπως, τεχνική υποστήριξη για την ιστοσελίδα μου στην Αθήνα) ώστε οι μηχανές αναζήτησης να εμφανίσουν υψηλά την ιστοσελίδα σας.
Περιεχόμενο
Το περιεχόμενο μίας σελίδας είναι εξίσου πολύ σημαντικό για το SEO. Αρχικά ένα δομημένο και δημιουργικό περιεχόμενο είναι αυτό που θα τραβήξει το ενδιαφέρον ενός πιθανού πελάτη και ως αποτέλεσμα η κατάταξη της σελίδας θα ανέβει. Έτσι όταν κάποιος χρήστης θα αναζητάει κάτι συγκεκριμένο που το παρέχει η εταιρεία σας οι μηχανές αναζήτησης θα εμφανίσουν την ιστοσελίδα σας πρώτη. Το περιεχόμενο μίας σελίδας μπορεί να έχει πολλές μορφές, όπως: Βίντεο, blogs, άρθρα που να παρουσιάζουν τα προϊόντα / υπηρεσίες της εταιρίας σας, αναρτήσεις που έχετε ανεβάσει σαν εταιρεία στα social media και άλλα πολλά.
Off-Page SEO
Το SEO εκτός σελίδας περιλαμβάνει εξωτερικές πρακτικές βελτιστοποίησης που συμβαίνουν μακριά από τον ιστότοπο σας και όχι σε αυτόν. Η κύρια τεχνική που χρησιμοποιείται για το SEO εκτός σελίδας είναι η δημιουργία backlink, δηλαδή σύνδεσμοι στον ιστότοπο σας από εξωτερικούς ιστότοπους λένε στις μηχανές αναζήτησης ότι ο ιστότοπός σας είναι υψηλής ποιότητας, γεγονός που βοηθά στην εγκαθίδρυση του brand σας και της εταιρεία σας. Υπάρχουν πολλές τακτικές για τη δημιουργία backlink και μερικές από τις τρέχουσες βέλτιστες πρακτικές περιλαμβάνουν το blogging για επισκέπτες, τη δημιουργία πολλών γραφημάτων που θα κοινοποιούνται αρκετά συχνά και τη χρήση μάρκετινγκ μέσω influencers το περιεχόμενο σας.
Search Engine Marketing
Το Search Engine Marketing (SEM) ή αλλιώς Μάρκετινγκ Μηχανών Αναζήτησης αναφέρεται σε αμειβόμενες προσπάθειες μάρκετινγκ και περιλαμβάνει πράγματα όπως εγγενείς διαφημίσεις, Google AdWords, διαφημίσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης, πληρωμή ανά κλικ (PPC), διαφημίσεις Google και άλλα. Παρόλο που το SEM δεν αποτελεί πάντα βασικό συστατικό μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής SEO, έχει τη θέση του καθώς μπορεί να σας βοηθήσει να προσεγγίσετε νέο και εξαιρετικό στοχευμένο κοινό. Παραδείγματα διαφημιστικών δραστηριοτήτων SEM περιλαμβάνουν:
- Επί πληρωμή και στοχευμένες καμπάνιες
- Αντίγραφο που λειτουργεί με βάση λέξεις-κλειδιά που σχετίζεται συγκεκριμένα με την επιχείρηση ή το προϊόν σας
- Δείκτες απόδοσης όπως click-through-rates (CTR) ή αλλιώς αναλογίες κλικ προς αριθμό εμφανίσεων και click-per-cost (CPC) η αλλιώς κόστος ανά κλικ
Καθώς είδαμε μερικά από τα κρίσιμα στοιχεία του SEO Marketing, θα συνεχίσουμε σε μερικά αποτελέσματα που θα εμφανίσει η βελτίωση του SEO.
Εμφάνιση και Κατάταξη
Μία από τις πιο σημαντικές λειτουργίες του SEO είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας, πράγμα που σημαίνει ότι διευκολύνει τους υποψήφιους πελάτες να σας βρουν όταν αναζητούν κάτι που έχετε να προσφέρετε. Η συχνή εμφάνιση του ιστότοπου σας σχετίζεται άμεσα με την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης. Όσο ψηλότερα κατατάσσεστε σε μια Search Engine Result Page (SERP) ή αλλιώς μια Σελίδα Αποτελεσμάτων Μηχανής Αναζήτησης, τόσο πιο πιθανό είναι οι χρήστες να σας δουν και να κάνουν κλικ στον ιστότοπό σας. Όσο πιο αποτελεσματικές είναι οι προσπάθειές σας για το SEO, τόσο υψηλότερη είναι η κατάταξή σας και τόσο καλύτερη είναι η εμφάνιση και η κατάταξη σας, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό αν σκεφτείτε ότι το ένα τέταρτο των χρηστών του διαδικτύου δεν κάνουν ποτέ κλικ μετά το πρώτο SERP.
Διαδικτυακή Παρουσία
Η αυξημένη διαδικτυακή επισκεψιμότητα είναι ένας από τους κύριους στόχους του SEO και αυξάνετε την επισκεψιμότητα όταν αυξάνετε την προβολή και την κατάταξη. Σκεφτείτε το για λίγο: η #1 θέση σε μια αναζήτηση Google λαμβάνει σχεδόν το 32% των κλικ και αν ανεβείτε μόνο μία θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης μπορεί να αυξήσει το CTR κατά ένα εκπληκτικό 30,8%. Για πολλούς επαγγελματίες η χρυσή θέση του μάρκετινγκ είναι το «Featured Snippet», το οποίο αναφέρεται συχνά ως θέση #0 καθώς εμφανίζεται πάνω από την πρώτη κατάταξη διεύθυνση URL. Έτσι, εάν θέλετε περισσότερα άτομα να βρίσκουν τον ιστότοπό σας μέσω μιας μηχανής αναζήτησης, τότε πρέπει να χρησιμοποιήσετε πρακτικές SEO που θα σας βοηθήσουν να καταταγείτε στις πέντε πρώτες θέσεις και ιδανικά στην πρώτη θέση.
Ολοκληρωτικά, αυτά που προσφέρει το SEO είναι απολυτά σημαντικό για εσάς σαν επιχείρηση και την ιστοσελίδα σας, με αρκετή προσπάθεια και την κατάλληλη βοήθεια, η πρώτη θέση στις μηχανές αναζήτησης δεν θα είναι πια αδύνατον.
Επικοινωνήστε μαζί μας για την βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας.